İşletme Konferansı “5th Annual Business Administration Conference: Current Issues in Business Management”
24.10.2024
Türk-Alman Üniversitesi İşletme Bölümü, İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı ve İşletme Doktora Programının Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesi ile birlikte, Siemens Türkiye ve DAAD sponsporluğunda düzenlediği “5th Annual Business Administration Conference: Current Issues in Business Management” başlıklı konferans, 24-25 Ekim 2024 tarihlerinde Türk-Alman Üniversitesi Kampüsünde gerçekleşti.
Açılış oturumu, Türk-Alman Üniversitesi İşletme Bölümü Başkanı Prof. Dr. Müge Klein, Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Rıza Öztürk, Türk-Alman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Elif Nuroğlu, Türk-Alman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Fakülte Koordinatörü Doç. Dr. Zaur Gasimov ve Türk-Alman Üniversitesi Genel Koordinatörü Prof. Dr. Ferit Küçükay’ın hoş geldiniz konuşmalarıyla başladı. Oturum, Siemens Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Dr. Hüseyin Gelis ve Objects Consulting Danışmanı Celal Cundoğlu’nun açılış konuşmaları ile sona erdi.
İlk oturum Türk-Alman Üniversitesi İşletme Bölümü öğretim üyesi Moritz Martin Botts’un moderasyonunda, İstanbul Kent Üniversitesinden Ahu Tuğba Karabulut’un “Global Virtual Teams: A Literature Review” başlıklı sunumu ile başladı. Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesinden Dorothee Wilm ve Alexander Förster “Lessons learned? The challenges of generative AI and LLM implementation projects within the corporate office world” başlıklı sunumlarını gerçekleştirdiler. Oturum, Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesinden Eliza Starke, Angelina Egbers, Lia Bo Josephs, Alina Neumann, Judith Quiring, Jan Schilling ve Manuel Stegemann’ın “Battling the Pink Tax: How Awareness Campaigns Shape Fairness and Brand Perception” başlıklı sunumuyla tamamlandı.
Türk-Alman Üniversitesinden Ela Sibel Bayrak Meydanoğlu’nun moderasyonunda gerçekleşen konferansın ikinci oturumunda Andreas Uphaus ve Tim Kampe (Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesi), “Artificial intelligence in finance and accounting of small and medium-size companies - use cases, opportunities and risks” başlıklı sunumlarını gerçekleştirdiler. ZHAW School of Management and Law’dan Orçun Kaya ve Julia Meyer, “Determinants of Late Payment Days” başlıklı çalışmalarını sundular. Marmara Üniversitesinden Mehtap Öner ve TouristPay’den Abdulrahman Al Abdeh, “The Influence of Financing Decisions on Financial Performance and Value of Manufacturing Companies: Evidence from Turkey” başlıklı sunumlarıyla oturumu tamamladılar.
Türk-Alman Üniversitesinden Dilek Zamantılı Nayır’ın moderasyonundaki üçüncü oturum, Türk-Alman Üniversitesinden Çiydem Çatak ve Sena Yılmaz Arslan ile SRH Heidelberg Uygulamalı Bilimler Üniversitesinden Stephan Schöning’in “Board Diversity and Corporate Success: Evidence from Turkey and Germany” isimli sunumlarıyla başladı. Koblenz Uygulamalı Bilimler Üniversitesinden Margareta Teodorescu ve Türk-Alman Üniversitesinden Ela Sibel Bayrak Meydanoğlu, “Unraveling Regenerative Finance: Economic Insights into Blockchain’s Disruptive Potential” başlıklı sunumlarını gerçekleştirdiler. Türk-Alman Üniversitesinden Mehmet Hakan Özdemir, Tolga Tuzcuoğlu ve Erencan Yavrucu, “Integrating Generative Artificial Intelligence in Finance: Enhancing Financial Reporting and Quantitative Decision Making” başlıklı sunumlarıyla oturumu tamamladılar.
Konferansın ikinci günündeki oturum, Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesinden Vivian Carstensen’in moderasyonunda gerçekleşti. Oturum, Türk-Alman Üniversitesinden Hüseyin Hayri Nuroğlu’nun “Investment Franchising: Is It a Viable Solution for Small Investors Facing Governance Problems in Emerging Markets?” başlıklı sunumuyla başladı. Türk-Alman Üniversitesinden Moritz Martin Botts ve Ömer Hurmacı, “Marketing Public Goods to Citizens: A Psychological Ownership Perspective on Natural Parks” başlıklı çalışmalarıyla kamu mallarının pazarlanmasında psikolojik sahiplik kavramını tartıştılar. Türk-Alman Üniversitesinden Ferhat Sayın ve Hilmi Berkay Abbasoğlu ile Boğaziçi Üniversitesinden Serdar Salih Durmuşoğlu, “The Impact of FoMo-Laden Limited Time Offers on Customer Behavior: The Moderating Role of Curved vs Sharp Angled Presentation” başlıklı çalışmalarıyla oturumun ve konferansın son sunumunu gerçekleştirdiler.
Konferans, Türk-Alman Üniversitesi İşletme Yönetimi Yüksek Lisans Programı ve İşletme Doktora Programı Başkanı Prof. Dr. Ela Sibel Bayrak Meydanoğlu’nun kapanış konuşması ile sona erdi.
Açılış oturumu, Türk-Alman Üniversitesi İşletme Bölümü Başkanı Prof. Dr. Müge Klein, Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesi İşletme Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Rıza Öztürk, Türk-Alman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Elif Nuroğlu, Türk-Alman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Fakülte Koordinatörü Doç. Dr. Zaur Gasimov ve Türk-Alman Üniversitesi Genel Koordinatörü Prof. Dr. Ferit Küçükay’ın hoş geldiniz konuşmalarıyla başladı. Oturum, Siemens Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Dr. Hüseyin Gelis ve Objects Consulting Danışmanı Celal Cundoğlu’nun açılış konuşmaları ile sona erdi.
İlk oturum Türk-Alman Üniversitesi İşletme Bölümü öğretim üyesi Moritz Martin Botts’un moderasyonunda, İstanbul Kent Üniversitesinden Ahu Tuğba Karabulut’un “Global Virtual Teams: A Literature Review” başlıklı sunumu ile başladı. Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesinden Dorothee Wilm ve Alexander Förster “Lessons learned? The challenges of generative AI and LLM implementation projects within the corporate office world” başlıklı sunumlarını gerçekleştirdiler. Oturum, Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesinden Eliza Starke, Angelina Egbers, Lia Bo Josephs, Alina Neumann, Judith Quiring, Jan Schilling ve Manuel Stegemann’ın “Battling the Pink Tax: How Awareness Campaigns Shape Fairness and Brand Perception” başlıklı sunumuyla tamamlandı.
Türk-Alman Üniversitesinden Ela Sibel Bayrak Meydanoğlu’nun moderasyonunda gerçekleşen konferansın ikinci oturumunda Andreas Uphaus ve Tim Kampe (Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesi), “Artificial intelligence in finance and accounting of small and medium-size companies - use cases, opportunities and risks” başlıklı sunumlarını gerçekleştirdiler. ZHAW School of Management and Law’dan Orçun Kaya ve Julia Meyer, “Determinants of Late Payment Days” başlıklı çalışmalarını sundular. Marmara Üniversitesinden Mehtap Öner ve TouristPay’den Abdulrahman Al Abdeh, “The Influence of Financing Decisions on Financial Performance and Value of Manufacturing Companies: Evidence from Turkey” başlıklı sunumlarıyla oturumu tamamladılar.
Türk-Alman Üniversitesinden Dilek Zamantılı Nayır’ın moderasyonundaki üçüncü oturum, Türk-Alman Üniversitesinden Çiydem Çatak ve Sena Yılmaz Arslan ile SRH Heidelberg Uygulamalı Bilimler Üniversitesinden Stephan Schöning’in “Board Diversity and Corporate Success: Evidence from Turkey and Germany” isimli sunumlarıyla başladı. Koblenz Uygulamalı Bilimler Üniversitesinden Margareta Teodorescu ve Türk-Alman Üniversitesinden Ela Sibel Bayrak Meydanoğlu, “Unraveling Regenerative Finance: Economic Insights into Blockchain’s Disruptive Potential” başlıklı sunumlarını gerçekleştirdiler. Türk-Alman Üniversitesinden Mehmet Hakan Özdemir, Tolga Tuzcuoğlu ve Erencan Yavrucu, “Integrating Generative Artificial Intelligence in Finance: Enhancing Financial Reporting and Quantitative Decision Making” başlıklı sunumlarıyla oturumu tamamladılar.
Konferansın ikinci günündeki oturum, Bielefeld Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesinden Vivian Carstensen’in moderasyonunda gerçekleşti. Oturum, Türk-Alman Üniversitesinden Hüseyin Hayri Nuroğlu’nun “Investment Franchising: Is It a Viable Solution for Small Investors Facing Governance Problems in Emerging Markets?” başlıklı sunumuyla başladı. Türk-Alman Üniversitesinden Moritz Martin Botts ve Ömer Hurmacı, “Marketing Public Goods to Citizens: A Psychological Ownership Perspective on Natural Parks” başlıklı çalışmalarıyla kamu mallarının pazarlanmasında psikolojik sahiplik kavramını tartıştılar. Türk-Alman Üniversitesinden Ferhat Sayın ve Hilmi Berkay Abbasoğlu ile Boğaziçi Üniversitesinden Serdar Salih Durmuşoğlu, “The Impact of FoMo-Laden Limited Time Offers on Customer Behavior: The Moderating Role of Curved vs Sharp Angled Presentation” başlıklı çalışmalarıyla oturumun ve konferansın son sunumunu gerçekleştirdiler.